Suosikkirenkaasi juuri nyt

Keskustelua tekniikasta yms..
Avatar
Ola
Sr. Member
Viestit: 844
Liittynyt: Ti 18.05.2004 11:03
Etunimi: Olli
Sukunimi: Laine
Jäsennumero: 758
Paikkakunta: Göteborg

Suosikkirenkaasi juuri nyt

Viesti Kirjoittaja Ola » La 15.04.2006 09:43

Täällähän on hiljaista tekniikkarintamalla, joten verrytellääs vähän!

Milläs renkailla jengi ajaa metsässä? Kohdemaasto Tukholma - Tahko - jne., normi maastoajoa.

Pari vuotta on mulla ollut alla Schwalben King Jimit, kyljet vaan ei tässä uudessa parissa tunnu kestävän, repeilee melkein kuin vanhat Contit !happy Sais olla semmoset 2,3 - 2,4 tuumaa leveät, painoa luokkaa 600-800g tsibale. Niin ja sisuskumeille, ei UST. Schwalbeissa tuntuu toi kumilaatu olevan aika hyvä, aattelin vaan tsekata josko muillakin merkeillä löytyis hyviä ehdokkaita. Ajaaks kukaan Misukan Alla mountain tai Extreme kumeksilla?

Ola

Avatar
Jii
Administrator
Viestit: 641
Liittynyt: To 22.04.2004 13:02
Etunimi: Jari
Sukunimi: Itävuori
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jii » La 15.04.2006 14:08

Tällä hetkellä edessä NBX ja takana Contin Gravity 2.3. Eivät pahemmin rullaa ja (sivuttais)pito on takana melko heikko !ill
[link=http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=520]Näitä[/link] tekisi mieili kokeilla, 2.35=680 g, mutta pitää vissiin ajella vanhat loppuun ensin.
All the pro gear in the world ain't gonna do f for me.

Avatar
GTKARI
Sr. Member
Viestit: 1084
Liittynyt: Su 06.06.2004 17:45
Etunimi: KARI
Sukunimi: HEIKKONEN
Jäsennumero: 1095
Paikkakunta: vantaa/havukoski-koivukylä

Viesti Kirjoittaja GTKARI » La 15.04.2006 15:16

[quote="Jii"]Tällä hetkellä edessä NBX ja takana Contin Gravity 2.3. Eivät pahemmin rullaa ja (sivuttais)pito on takana melko heikko !ill
[link=http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=520]Näitä[/link] tekisi mieili kokeilla, 2.35=680 g, mutta pitää vissiin ajella vanhat loppuun ensin.[/quote]

Tuu koittaa !amazed !!Äskön ajelin vaan :O 50km,osan matkaa metsässä.Hittokun hienosti rullaa ja tautinen ote asfalttiin kurvissa :D ,juurten ylikin meni ihan siististi.PS.Tarmo-lähikaupasta saa 2rinkulaa yhenhinnalla!! !happy

[ Muokattu 15.04.2006, 16:00 ]
GT-PAPPA cruisailee Ellsworthilla. Ehkä ajoin,ehkä en.

Avatar
Jaakko
Administrator
Viestit: 697
Liittynyt: Ti 25.05.2004 09:24
Etunimi: Jaakko
Sukunimi: Parkkonen
Jäsennumero: 1316
Tarkistenumero: 8235

Viesti Kirjoittaja Jaakko » La 15.04.2006 19:42

Miten mahtaa Syncrosit toimia mudassa? Kuvio vaan näyttää aika tiuhalta...
Kunpa rungonkin naarmut arpeutuisivat

Avatar
GTKARI
Sr. Member
Viestit: 1084
Liittynyt: Su 06.06.2004 17:45
Etunimi: KARI
Sukunimi: HEIKKONEN
Jäsennumero: 1095
Paikkakunta: vantaa/havukoski-koivukylä

Viesti Kirjoittaja GTKARI » La 15.04.2006 20:39

[quote="Jaakko"]Miten mahtaa Syncrosit toimia mudassa? Kuvio vaan näyttää aika tiuhalta...[/quote]

Tsot,tsot ~:( .Eipäs nyt takerruta pikkuseikkoihin.Noh tänään ajoin mudassa,ei tukkeutunut :O ,huomenna pitais mennä lentokentän kaltsit ja aidan vierusta, !amazed siinä on semmoista saven ja hiesun tapasta.

[ Muokattu 15.04.2006, 20:40 ]
GT-PAPPA cruisailee Ellsworthilla. Ehkä ajoin,ehkä en.

Avatar
Jii
Administrator
Viestit: 641
Liittynyt: To 22.04.2004 13:02
Etunimi: Jari
Sukunimi: Itävuori
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jii » La 15.04.2006 21:50

[quote="Jaakko"]Kuvio vaan näyttää aika tiuhalta...[/quote]
Voi olla juu, mutta kuka sitä mudassa ajelee? ?!
Tuo Syncros voisi olla hyvä yleisrengas. Ainoa todella hyvä ja kokeilemani mutakelin rengas on toistaiseksi ollut [link=http://images.ems.com/media/images/prod ... 66_400.jpg]WTB:n[/link] [link=http://images.ems.com/media/images/prod ... 65_400.jpg]Velociraptor[/link].
All the pro gear in the world ain't gonna do f for me.

Avatar
harri
Full Member
Viestit: 201
Liittynyt: La 08.10.2005 13:01
Etunimi: Harri
Sukunimi: Lammi
Jäsennumero: 1689
Tarkistenumero: 8235
Paikkakunta: Puotila, Itä-Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harri » Su 16.04.2006 12:33

Vasta parilta ajokerralta, joista toinen eilinen klubikruisinki, on kokemusta upouusista Schwalben Fat Albert Light 2.35:sta, mutta ainakin pitoa tuntui löytyvän ja painokaan ei ole mahdoton. Katsotaan nyt, ensivaikutelma on ainakin tosi positiivinen.

Avatar
GTKARI
Sr. Member
Viestit: 1084
Liittynyt: Su 06.06.2004 17:45
Etunimi: KARI
Sukunimi: HEIKKONEN
Jäsennumero: 1095
Paikkakunta: vantaa/havukoski-koivukylä

Viesti Kirjoittaja GTKARI » Su 16.04.2006 14:59

Kolome ja puoltuntii testattiin Syncroksen renkaita poluilla ja kaltsilla ja juurakossa,isoilla ja pienillä paineilla.Testi-ryhmä koostui Ellsvöörti-Tiimistä !amazed !happy !happy .ID:n alla paksu-Bertta ja Noppy Nic ja toinen Distance Nokiaalaaset NBX:ät ja mulla Distancessa noi kyseiset Syncroksen point n shute 3.Kaltsilla kauhia pito :O ,muta ei jäänyt kiinni vaan putsaantu hyvin,testattiin siinä kun tullan lentokentän aidalta alas pellolle ja siitä motarin sillalle nousua,savikko veivattiin heittämällä ylös !amazed ihan totta.Ennen ruskeesannan huoltista on se mettä jossa on juurta kivasti ei lipsunut.Noniin mitäs nyt sanotaan,häh! !amazed
GT-PAPPA cruisailee Ellsworthilla. Ehkä ajoin,ehkä en.

Avatar
Jaakko
Administrator
Viestit: 697
Liittynyt: Ti 25.05.2004 09:24
Etunimi: Jaakko
Sukunimi: Parkkonen
Jäsennumero: 1316
Tarkistenumero: 8235

Viesti Kirjoittaja Jaakko » Su 16.04.2006 21:04

No sehän on hyvä jos toimii. Voi itsekin harkita kokeilua.
Kunpa rungonkin naarmut arpeutuisivat

Avatar
Ola
Sr. Member
Viestit: 844
Liittynyt: Ti 18.05.2004 11:03
Etunimi: Olli
Sukunimi: Laine
Jäsennumero: 758
Paikkakunta: Göteborg

Viesti Kirjoittaja Ola » Su 16.04.2006 23:16

[quote="harri"]Vasta parilta ajokerralta, joista toinen eilinen klubikruisinki, on kokemusta upouusista Schwalben Fat Albert Light 2.35:sta, mutta ainakin pitoa tuntui löytyvän ja painokaan ei ole mahdoton. Katsotaan nyt, ensivaikutelma on ainakin tosi positiivinen.[/quote]

Fattis on vahva suosikki seuraavaksi nakikisi, meinaan vaan ois ihan siistiä vähän murtaa Schwalben asemaa, täällä niitä on n. 90% kumeista! Synroshan vaikuttaa ihan messevältä.

Onkos kukaan ajanut Nokian/Suomityresin/Gazzan (mikä ton putiikin nimi mutten oikeesti on?) Gazzaloddi G SWA:lla? Nokian renkaista on vaikea pysyä kärryillä, kun pitäis osata noi Gazzaloddin perässä olevat koodit ulkoa. Se painaa semmosen 800g ja pitäis olla aika pehmeää kumia. Paino alkaa olla hiukka yläkantissa mun makuun.

Ola

Avatar
Jii
Administrator
Viestit: 641
Liittynyt: To 22.04.2004 13:02
Etunimi: Jari
Sukunimi: Itävuori
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jii » Ma 17.04.2006 09:37

[quote="Ola
Se painaa semmosen 800g ja pitäis olla aika pehmeää kumia. [/quote"]

Hiukan tuo pehmeä seos epäilyttää tällaisissa yleisrenkaissa; pitoa varmasti on mutta kun noita siirtymiäkin kertyy jonkin verran saattaa kumes olla sliksi melko nopeasti...
Mutta kyllä sun Ola melkein täytyy vaihtaa Gazzaan: "Rocky Mountain Freeride Team goes Gazza" !happy
All the pro gear in the world ain't gonna do f for me.

Avatar
Jussi
Full Member
Viestit: 690
Liittynyt: Ti 04.05.2004 18:40
Etunimi: Jussi
Sukunimi: Jyvälahti
Jäsennumero: 104
Paikkakunta: MånsasCity

Viesti Kirjoittaja Jussi » Ma 17.04.2006 17:25

Vaihdoin traktoriin tänään suvikumit ja huomasin saman ongelman kuin Olalla
[quote="Ola"]Schwalben King Jimit repeilee melkein kuin vanhat Contit ?
Ola[/quote]
Mulla oli neljän sentin vekki King Jimissäni, josta sentin verran paistoi päivä läpi. Hyvät kumit, mutta ohuet reunoilta. Täytynee käydä kaupoissa katsomassa jotain uutta.
lavorare stanca

Avatar
Duukkis
Full Member
Viestit: 107
Liittynyt: La 22.01.2005 21:50
Etunimi: Tuukka
Sukunimi: Virtanen
Jäsennumero: 1635
Tarkistenumero: 8235
Paikkakunta: Vantaa / Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Duukkis » Ma 17.04.2006 18:32

Mitä eroa Syncros Point´n´Chute 3:lla on 2:seen ja 1:seen? Entä minkä kokoista rengasta GTKARI kokeli? Vois kokeilla taakse uutta 2.1" rengasta, jolla olisi samat ominaisuudet kuin GTKARIn renkaassa, paitsi rullaavuuden ei tarvitse olla erityisen hyvä. Kestävyyden tarvitsisi olla hyvä, koska NBX kului minulla liian nopeasti.

Nyt mulla on takarenkaana jo selvästi kulunut NBX 2.1", eikä se pidä enää hyvin. Uutenahan se piti kuitenkin hyvin, mielestäni myös märällä. Edessä on myös NBX 2.1", ja pidän sen paikallaan, koska se ei ole kulunut paljoakaan.
[ Muokattu 17.04.2006, 18:37 ]
Tuukka

Avatar
Marika
Hero Member
Viestit: 2781
Liittynyt: Ke 26.05.2004 11:23
Etunimi: Marika
Sukunimi: Itävuori
Jäsennumero: 656
Tarkistenumero: 8235
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marika » Ma 17.04.2006 19:05

Mikäs olisi suht rullaava työmatkapyöräilyrengas, mutta jolla pysyisi myös pystyssä maastossa silloin kun maasto sotkevassa kunnossa? Onko edes sellaista olemassa? Lempparipyörää ei keväällä raskii ylikurastaa !happy Ja sitten vielä: mikä on kivoin (=menevin) slicksirengas pidemmille maantieajoille maastopyörään?

Avatar
GTKARI
Sr. Member
Viestit: 1084
Liittynyt: Su 06.06.2004 17:45
Etunimi: KARI
Sukunimi: HEIKKONEN
Jäsennumero: 1095
Paikkakunta: vantaa/havukoski-koivukylä

Viesti Kirjoittaja GTKARI » Ma 17.04.2006 21:16

[quote="Duukkis"]Mitä eroa Syncros Point´n´Chute 3:lla on 2:seen ja 1:seen? Entä minkä kokoista rengasta GTKARI kokeli?/quote]
Se mun 3:nen on 2,35" Hi5biken sivuilta löytyy tekniset tiedot jos osaa lontoota/ameriican kirjootusta,mun oli uskottava mitä B) :O Tarmo-lähikauppias kertoi renkaasta.
GT-PAPPA cruisailee Ellsworthilla. Ehkä ajoin,ehkä en.

Vastaa Viestiin