Kävin ajelemassa tänään tuon Nikon laittaman reitin. Pari kommenttia.
- Reitillä ei ollut samoja polkuja, navigointi sujuvaa ja kohtuullisesti siirtymiä. En voi kuin ihmetellä isolla kunnioituksella, kuinka joku osaa "hatusta" loihtia tälläisia reittejä!
- Ite en ole juuri Espoon kallioita ajellut, jonkun kerran noissa maastoissa suunnistanut. Tämä ajamattomuus
/reittien tuntemattomuus vaikutti siihen, etten missään vaiheessa päässyt semmoseen fiiliikseen, että olisi ollut sujuvaa ja superkivaa. Lähinnä alituiset juurakot, kivikot ja kalliokikkailut rupesivat loppuakohti vähän jopa häiritsemään. Toisella kierroksella olisi varmaan eri juttu, kun tutustuminen on nyt tehty
- Reittin meni aikaa se lupailtu reilu 3h ABC Delin jätskitauolla. Ajoin jäykkäperäisellä xc 29", toiselle yritykselle ottaisin läskin tai täpärin, ehkä meno olisi sujuvampaa.
En ole osallistunut kuin muutamaan 4k:hon, mutta jotensakin tuntuisi, että ne missä olen ollut mukana ovat olleet ehkä vähän enemmän ajettavia.
Onhan tässä toki sellainen häviävä mahdollisuus, että reitti vain oli liian tekninen mulle
Mutta jos 4k-reitti on vielä piirustuspöydällä, ehdottaisin, että osaa reitistä voisi harkita vaihtaa vähän nopeempaan/helpompaan; mukaan tulee todennäköisesti kuitenkin monentasoisia kuskeja.
Loistavaa työtä ja suuri kiitos reitistä Niko. Mulla oli kuitenkin loistava ajopäivä.