Kallioxtreme

Ajotapahtumat, viikkoajot, klubikruisingit, retkiajot....
Marika
Hero Member
Etunimi:Marika
Sukunimi:Itävuori
Jäsennumero:656
Tarkistenumero:8235
Kallioxtreme

Viesti Kirjoittaja Marika » Ti 17.02.2015 14:01

Tässä joutilaana tuli päähäni tällainen visio (älkää järkyttykö!!!): jospa kevään Kallioxtreme polkastais vaihteeksi Espoon puolella (esim. Olari lähtöpaikkana)? Samalla voitais tunnustella, miltä 4K tuntuisi jonain vuonna ajaa noilla seuduilla, tai ainakin osittain siellä. Helsingin keskuspuistoa ja sen tienoita ym. tulee varmaan suurella osalla klubilaisista eniten ajettua yksin ja yhdessä, ja Espoon puolella ei kallioalueet olisi aivan yhtä sirpaleisina pätkinä?! Aika usein kuulee, että idän ja jopa keskustan tuntumassa asuvat eivät käy liiemmin polkemassa Espoon kallioilla, joten nyt sinne vois päästä tutustumaan kerralla hieman laajemmin.

Itse vetäisen (jos en saa Jania keulille) Olarista kesän aikana kyllä pidemmän ajon, mutta yksi ajankohta ei aina kaikille halukkaille sovi. Mitäs muuta kivaa keväälle? Uusia tuulia? Itse lähden ainakin kerran keräämään kuntoa Reitti 2000-lenkille ennen Tofkholmia (tuskin maltan odottaa :P ). Ja maantiepuolella olisi ohjelmassa kevään ja kesän aikana ainakin seuraavat Harrin ja muiden vakikuskien ajojen lisäksi: Siuntio (2 päivää), Porvoo ja Runebergilla paluu, Långvik ja vanhoja kohteita varmaan sekaan (Porkkala, Kylmälä..). Kai se kevät kohta koittaa kunnolla!!?? O0 8) :super:

Lare
Full Member
Etunimi:Lauri
Sukunimi: Nurminen
Viesti:

Re: Kallioxtreme

Viesti Kirjoittaja Lare » Ma 02.03.2015 13:01

Kevät etenee sen verran hyvää vauhtia että perinteisen kallioxtremen voisi järjestää jo ens viikolla. Silloin on messut eli parin viikon kuluttua olis eka optio. Vai minkä verran pohjoisrinteissä/varjossa on sohjoa?

Marika
Hero Member

Viesti Kirjoittaja Marika » Ma 02.03.2015 15:31

Ainakin 14.3. ja neljä päivää sitä ennen on luvattu aika superia säätä, mikäli ennusteet pitävät..Enpä ole ennen toivonut vesisadetta, mutta nyt toivon parille lähipäivälle, lumet veks! Meillä oli jo putsattu kevyenliikenteen väylää Raappavuorentiellä ainakin!!! Ennätys! :super:
http://www.mtv.fi/saa/

maarras
Full Member
Etunimi:mikko
Sukunimi:aarras
Jäsennumero:1713

Viesti Kirjoittaja maarras » Ke 04.03.2015 10:54

Mikäs on arvoisan raadin mielipide tuohon Marikan Espoo-ideaan?
Voisi ola vaihteeksi hauskaa siellä hinkata tekniikkapaikkoja... kunhan olis kuivaa ainakin noissa spoteissa.

Onkos vetäjiä?
Itse olen enemmän perinteisen Extremen puolella ollut veturina, enkä tunne Espoon rutkutuksia niin että osais vetää.

Marika
Hero Member

Viesti Kirjoittaja Marika » Ke 04.03.2015 18:25

Mulle sopii missä ja milloin vain, kunhan ei kuun vikana viikonloppuna :smilee: Jos maltettais, saattais 21.3. olla vielä keväisempää, mutta ei tästä maasta koskaan tiedä.

Saataiskohan me jonkinlainen retkikalenteri rykästyä kasaan? Itse lupaan vetää kaks, kokoonkutsua useamman (,joille vetäjä saa ilmoittautua) ja osallistua muihin :biggrin: Tänä keväänä täytyy kyllä aktivoitua Tukholman takia aiemmin, muuten ei hyvä seuraa..

Jos suurin osa on perinteen kannalla Kallioxtremen suhteen, niin voihan tuolla Espoon puolella ajella sitten muulloinkin. Siellä on kyllä todella hyvää kalliobaanaa tarjolla ja paljon! Vielä kun oppisi linkittämään ne niin, että ei olisi liikaa ylämäkiä :smilee: ! Multa voi toivoa päivää, jos ei muita vetäjiä ilmaannu. Samoin Reitti 2000-ajoon voi toivoa päivää, kunhan hiekkatiet kuivuvat (ennen Tukholmaa).

Jeppe
Full Member
Etunimi:Lindholm
Sukunimi:Jesse
Jäsennumero:1846

Viesti Kirjoittaja Jeppe » Ke 04.03.2015 21:15

Itse en näe mitään varsinaista estettä Marikan Espoo-idealle, paitsi perinteen... joka ei velvoita vaikka sananlaskussa niin väitetään. :axe:

Redukalenteri on pyöräytetty työn alle ja kasaantuu pikkuhiljaa. Voisin kyllä olla sitä mieltä, että KallioXTReme kannattaa suosiolla siirtää keväämmälle vaikka kelit olisi jo kohdillaan ja ajointo polttava ( itsellä ainakin on, vaikka tänään vielä piipahdin ladulla :) ). Näin saadaan myös "hitaammin syttyvät" kuskit matkaan ja mahdollisesti jokunen vetäjäkin.
Mikään ei toki estä järjestämästä muuta reduilua ennen virallisemman kalenterin virallisempaa valmistumista.
Tällä hetkellä on tiedossa vain Tukholman päivät (13.-17.5.2015 ). Loput päivämäärät yritetään selvitellä Maaliskuun aikana, tosin itse olen yhteyksien ulkopuolella tai ainakin "reunalla" kohta 10 päivää joka on poissa tästä järjestelystä.
Mukava kuitenkin huomata että aktiivisuutta on ilmoilla ja intoa piisaa, hyvä niin! :)

JaniR
Jr. Member
Etunimi:Jani
Sukunimi:Ravantti
Jäsennumero:2047

Viesti Kirjoittaja JaniR » Ke 04.03.2015 23:19

Joojoo, vedetään vedetään. :axe: Joku vaan kertoo missä pitää olla ja millon!
Jos xtriimi espoosa, ni teknisemmän "kikkailuryhmän" vetäjä saatto löytyä ;) .
Varjostokis kotisuomeen jäävilllekki vois onnaa, riittääks alkuun?
Eikä sitä tiä mitä kesä tuo tullessaa :o .

-J-

Ps. 7.3.-15.3. Sekä 21.3. ei käytetävisä ;D

maarras
Full Member
Etunimi:mikko
Sukunimi:aarras
Jäsennumero:1713

Viesti Kirjoittaja maarras » To 05.03.2015 16:18

..niin ja voihan, ehkä kannattaa pitää perinteinen Kallio XTR kuten ennen, mutta ajetaan tää Espoo XTR lisänä??
Eikai näiden tarvii olla toisiaan pois sulkevia.

Marika
Hero Member

Viesti Kirjoittaja Marika » To 05.03.2015 18:07

Kattelin menneiden vuosien retkikalentereita, ja Niko ja Timppa ym. ovat aiemmin järkänneet perinteisen Kallioxtremen lisäksi Lännen kallioxtremen, eli vois olla kaikkien makuun se, että olis molemmat. Musta on tullut iän myötä erakko, joten nuo hieman epäurbaanimmat seudut houkuttavat entistä enemmän, joten äänestän aina mahd. pöpelikköä :smilee: Mutta paras siis, jos mahd. paljon eri retkiä/pidempiä ajoja tarjolla :biggrin: Jotenkin olis kiva ajella ainakin toinen kallioajoista kunnon kevätkelissä, pääsis ikäänkuin kunnolla tunnelmaan! :super: O0 Ja ehtis käydä katsastamassa kevätmaastoakin ennen tätä..

Marika
Hero Member

Viesti Kirjoittaja Marika » Su 08.03.2015 13:10

Mites pääsiäisviikonlopulle jokin Espoo-lämmittelyajo ennen virallista Kallioxtremeä? Joskus tämä kausi tarttis varmaan polkasta käyntiin..Tuo pyhä jotenkin matelee, mikä sinänsä kyllä ihan hyvä. Mä voisin Jani vetää perusrauhallisen ryhmän (jos kukaan muu ei halua, Mika??), jos sinä otat tekniikkaryhmän, mikäli porukkaa tulee enemmän paikalle? Mulle sopii muulloinkin, paitsi maalisk. vika viikonloppu. Jani, sulta toivon kyllä uusinta-ajoa, kun en pääse varjo-Tofkholmaan :biggrin: (Ens la aion ajella etelän kallioita Helsingin keskuspuistossa, kun pitäis vihdoin olla hieman motivoimammat kelit.)

Vastaa Viestiin